Search
Close this search box.

Dasar Penggunaan Boleh Diterima (AUP)

Memastikan prestasi berkualiti untuk semua

PKM Solutions ialah penyedia perkhidmatan internet yang membantu orang ramai berkongsi data peribadi, awam dan komersial di web. Pelanggan dan pelawat pelanggannya juga boleh menggunakan perkhidmatan mereka. Internet dianggap sebagai platform percuma dan terbuka untuk berkongsi maklumat; namun, isu kepentingan bersaing boleh timbul. Apabila ini berlaku, PKM Solutions berhak untuk mengambil tindakan pencegahan atau pembetulan— walaupun mereka mengakui bahawa internet adalah tempat untuk perbincangan percuma. Untuk melindungi kepentingan ini, PKM Solutions membangunkan Dasar Penggunaan Boleh Diterima, atau AUP. Dokumen ini menambah syarat kontrak perkhidmatan setiap pelanggan dan menawarkan panduan kepada hak dan kewajipan mereka apabila menggunakan perkhidmatan PKM Solutions. Dasar Penggunaan Boleh Diterima PKM Solutions berubah dari semasa ke semasa. Pelanggan yang melawati laman web Penyelesaian PKM, www.pkmsolutions, selepas perubahan kepada AUP dibuat menerima syarat baharu yang ditambahkan pada AUP.

Walaupun tiada satu pihak pun mengawal internet, adalah penting untuk menyedari bahawa ramai orang bergantung pada maklumat yang diberikannya. Oleh sebab itu, semua orang harus berhati-hati apabila berkongsi kandungan di internet; sesiapa sahaja boleh berkongsi maklumat yang tidak tepat atau tidak jujur.

Mana-mana orang atau perniagaan yang menerbitkan maklumat melalui internet bertanggungjawab atas pelanggaran hak cipta, fitnah dan ucapan berbahaya yang lain dengan cara yang sama seperti pengarang lain. Ini termasuk PKM Solutions, sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan internet kepada pelanggannya. Sesiapa sahaja yang menyiarkan maklumat di web melanggar kontrak mereka dengan Penyelesaian PKM— serta polisinya — jika mereka terlibat dalam aktiviti yang dilarang. Ini termasuk:

UCE / SPAM

Meliputi semua pelayan dan domain pada rangkaian termasuk Perkongsian Maya, Penjual Semula Pukal, VPS, Dedicated dan Colocation. Dasar ini tidak mempunyai sebarang had.
Dilindungi di bawah dasar ini adalah pelayan rangkaian kami, domain dan perkhidmatan lain seperti Perkongsian Maya, Penjual Semula Pukal, VPS dan Colocation.

Definisi UCE (Unsolicited Commercial E-mail), atau spam:
– Mesej e-mel pukal mengiklankan mana-mana tapak web atau alamat IP yang dimiliki oleh Rangkaian Penyelesaian PKM dianggap sebagai e-mel komersial yang tidak diminta.
– Rangkaian Penyelesaian PKM melarang pengiklanan untuk mana-mana URL atau alamat IP mereka dalam mana-mana kumpulan berita.
– Rangkaian Penyelesaian PKM membolehkan orang ramai membuat halaman web pada pelayan mereka yang boleh digunakan untuk menghantar spam. “Tapak hantu” ini dihoskan pada ISP dan boleh merujuk pelanggan kepada alamat IP dan domain yang dihoskan oleh Rangkaian Penyelesaian PKM.
– Adalah menyalahi undang-undang untuk mengiklan, menghantar atau menyediakan sebarang program, perisian, produk atau perkhidmatan yang boleh digunakan untuk menghantar spam.
– Menyamarkan asal usul sebenar mesej dengan memalsukan atau menyalahgambar bahagian pengepala mesej.

Rangkaian Penyelesaian PKM melarang penggunaan senarai mel pihak ketiga dan borang derma. Mereka juga melarang penggunaan sebarang bentuk lain yang menimbulkan risiko kepada rangkaian mereka. Lihat prinsip pengurusan senarai mel mereka untuk mengetahui cara mengurus senarai anda sendiri. Beberapa contoh borang terlarang termasuk:
1. Senarai selamat
2. Senarai mel yang dibeli / dijual
3. FFA

Kesan Spam:
Spam ialah amalan perniagaan yang melulu dan tidak adil yang diterima secara meluas di Internet.

Kesan kepada Rangkaian Penyelesaian PKM:
Spam berbahaya bukan sahaja kerana ia memberi kesan negatif kepada sikap pengguna terhadap Rangkaian Penyelesaian PKM, tetapi juga kerana ia membebankan rangkaian dan sumber Rangkaian Penyelesaian PKM.
Terdapat banyak kumpulan yang melaporkan dan menyekat rangkaian yang menghantar spam. Jika pelayan kami atau pelayan pelanggan kami menjana spam, rangkaian kami mungkin disekat, yang akan menjejaskan pengguna lain dan membahayakan rangkaian kami.

 

Pembekal kami:
Kerana ini tidak diminta, pengguna yang menerima spam sering marah dan menghantar aduan kepada penyedia huluan kami. Ini menimbulkan kemarahan pembekal kami, yang membenci spam atas sebab yang sama seperti Rangkaian Penyelesaian PKM – ia mewujudkan sikap pengguna negatif dan menghabiskan sumber. Kami berusaha untuk mengekalkan hubungan perniagaan yang bermanfaat dalam komuniti dalam talian dan pastinya tidak membenarkan amalan yang mengancam hubungan tersebut.

 

Akibat/penalti untuk spam:
Mana-mana akaun yang melanggar dasar ini akan ditamatkan oleh Rangkaian Penyelesaian PKM tanpa amaran. Dengan menggunakan perkhidmatan Rangkaian Penyelesaian PKM, anda bersetuju dan memahami dasar ini.
Rangkaian Penyelesaian PKM membenarkan syarikat mengemukakan aduan tentang e-mel spam. Mana-mana syarikat yang memilih untuk melakukan ini akan dikenakan bayaran $25, yang akan dicaj kepada pemilik domain atau pemilik pelayan mereka. Selain itu, penyedia pengehosan dan pelanggan colocation boleh menurunkan caj ini kepada pelanggan mereka. Caj ini tidak boleh dikembalikan dan akan dibilkan apabila aduan dikemukakan.
E-mel yang berkaitan dengan pelayan atau akaun datang daripada tanggungjawab penjual, penyewa dan pelanggan yang dikolokasikan. Orang ini juga penting untuk mematuhi dasar kami.
Rangkaian Penyelesaian PKM mempunyai kuasa penuh untuk menentukan perkara yang mereka anggap sebagai spam, e-mel komersial yang tidak diminta, e-mel pukal atau pengeboman mel. Mereka juga boleh memutuskan sama ada penerima adalah daripada senarai e-mel “ikut serta” berdasarkan semua bukti yang ada.
Mengekalkan pengurusan senarai mel yang betul adalah soal amalan terbaik Internet. Untuk mengelakkan penyalahgunaan e-mel, sesiapa yang menghantar e-mel daripada pelayan Rangkaian Penyelesaian PKM hendaklah mematuhi garis panduan berikut.

 

Asas-asas Mencegah Penyalahgunaan Pengurusan Senarai Mel
Senarai mel ialah alat untuk menyampaikan maklumat yang disasarkan kepada khalayak yang berminat dan menerima. Oleh itu, senarai mel telah berjaya digunakan sebagai alat pemasaran langsung yang cekap.
Malangnya, sesetengah pemasar menyalahgunakan senarai mel kerana mereka tidak memahami konvensyen Internet dan peraturan forum tentang e-mel. Yang lain gagal mengambil langkah berjaga-jaga yang munasabah untuk mengelakkan penyalahgunaan senarai yang mereka kekalkan.

1. Alamat e-mel pelanggan baharu mesti disahkan atau disahkan sebelum penghantaran boleh dimulakan. Ini biasanya dilakukan melalui mesej e-mel yang dihantar kepada pelanggan, yang pelanggan mesti balas, atau yang mengandungi URL yang mesti mereka lawati untuk berhenti melanggan. Tidak kira pelaksanaannya, keperluan asas untuk semua penyenaraian adalah untuk mengesahkan semua langganan baharu.
2. Pentadbir senarai mel mesti menyediakan pelanggan dengan cara mudah untuk berhenti melanggan, dan pentadbir harus memberikan arahan yang jelas dan berkesan tentang cara untuk berhenti melanggan daripada senarai mel. Mel dalam senarai mesti dihentikan serta-merta selepas langganan ditamatkan.
3. Pentadbir senarai mel harus menyediakan prosedur “luar jalur” untuk mereka yang mahu tetapi tidak boleh atau tidak akan berhenti melanggan daripada senarai mel (cth., cara untuk dihubungi untuk menghantar mesej untuk komunikasi lanjut melalui e-mel atau telefon) mengikut automasi standard program.
4. Pentadbir senarai mel mesti memastikan bahawa mel mereka kepada orang lain diminimumkan dengan menggunakan amalan pengurusan senarai yang betul (seperti pemangkasan alamat yang tidak sah atau tidak boleh dihantar, atau mengambil langkah untuk memastikan mel tidak mengatasi hos atau rangkaian yang kurang mantap) Kesan rangkaian dan hos.
5. Pentadbir senarai mel mesti mengambil langkah yang sewajarnya untuk memastikan senarai mereka tidak digunakan untuk tujuan yang tidak sepatutnya. Sebagai contoh, pentadbir boleh mengekalkan “senarai larangan” alamat e-mel di mana semua permintaan langganan akan ditolak. Alamat akan disenaraihitamkan atas permintaan pihak yang diberi kuasa untuk menggunakan alamat yang berkenaan. Tujuan senarai blok adalah untuk menghalang pihak ketiga yang tidak dibenarkan daripada menerbitkan alamat yang muncul pada senarai blok. Senarai sekatan sedemikian juga harus membenarkan pentadbir domain yang diberi kuasa dengan betul untuk menyekat semua mel yang dihantar ke domain yang mereka bertanggungjawab.
6. Pentadbir senarai mel mesti mendedahkan secara munasabah cara alamat pelanggan digunakan, termasuk sama ada alamat dijual atau didagangkan dengan pihak lain. Sebaik sahaja senarai mel didagangkan atau dijual, ia mungkin bukan lagi senarai mel ikut serta. Oleh itu, seseorang yang membeli senarai “ikut serta” daripada orang lain mesti menyemak terma dan syarat di mana alamat asalnya disusun dan menentukan bahawa semua penerima sebenarnya melanggan secara khusus senarai mel yang mereka jual atau jual.
7. Pentadbir senarai mel harus mendedahkan secara munasabah jenis senarai mel mereka, termasuk subjek senarai dan kekerapan mel yang dijangkakan. Perubahan ketara dalam topik atau kekerapan mesej mungkin mewakili senarai mel berasingan baharu yang memerlukan langganan berasingan. Pengurus senarai harus membuat senarai mel baharu apabila terdapat perubahan besar dalam topik atau kekerapan mesej. Pemberitahuan senarai mel baharu mungkin disiarkan pada senarai mel sedia ada, tetapi pelanggan sedia ada tidak seharusnya melanggan senarai baharu secara automatik. Contohnya, jika Syarikat A memperoleh Syarikat B dan Syarikat B telah mencipta senarai mel ikut serta, Syarikat A tidak seharusnya tergesa-gesa untuk menyepadukan senarai mel Syarikat B ke dalam senarai melnya sendiri.

KANDUNGAN DEWASA

Pelayan Kongsi Maya

Memandangkan internet ialah alat komunikasi global dan pelanggan kami datang dari hampir setiap negara di dunia, adalah sukar untuk menentukan apa yang menjadi “bahan dewasa”. Walau bagaimanapun, bukan tugas kita untuk mendiskriminasi mereka yang memilih untuk menggunakan kandungan atau bahan dewasa. Oleh itu, terdapat beberapa sebab mengapa PKM Solutions terpaksa membuat strategi tapak web dewasa sahaja untuk pengguna pelayan penjual semula maya dan pukalnya (termasuk tetapi tidak terhad kepada pelanggan langsung, penjual semula dan akaun penjual semula).
 

Apakah yang dianggap oleh Penyelesaian PKM sebagai “Bahan Dewasa”?
Mana-mana tapak yang memperoleh sebahagian atau semua hasil daripada kandungan dewasanya.
Foto atau video yang menunjukkan kebogelan hadapan lelaki atau perempuan untuk tujuan bukan saintifik atau bukan artistik.
Pautan ke tapak web dewasa, termasuk tetapi tidak terhad kepada tapak web yang melanggar garis panduan ini.
Tapak dengan forum perbincangan dan berkongsi maklumat yang bersifat “dewasa”.
Tapak yang menjual atau mempromosikan bahan “dewasa”, termasuk tetapi tidak terhad kepada mainan dewasa.
PKM Solutions berhak untuk menentukan perkara yang dianggap “dewasa”, “dewasa”, “eksplisit secara seksual” atau “berkaitan secara seksual”. Jika anda tidak pasti sama ada tapak anda diluluskan sebelum membuat pesanan, sila maklumkan kepada kami. Sila e-mel sales@pkmsolutions.my untuk menyemak kandungan dan/atau tapak web anda.

Mengapakah PKM Solutions mempunyai dasar ini?
Lebar Jalur dan Sumber

Banyak pelayan boleh berkongsi pelayan maya tunggal; ini dipanggil persekitaran yang dikongsi. Banyak tapak dewasa mendapat lebih banyak trafik daripada 100 tapak web standard; malah ada yang mendapat lebih daripada 100 kali ganda purata trafik laman web. Dengan begitu banyak sumber yang digunakan, pelayan kami akan sangat ketinggalan jika kami membenarkan tapak ini berada di atasnya. Oleh sebab itu, kami mengehadkan tapak mana yang boleh dihoskan pada pelayan kami. Kami tidak membenarkan tapak web dewasa pada pelayan kami kerana ia memerlukan peningkatan kos. Ini akan memperlahankan lebar jalur dan menjadikan perkhidmatan kami lebih mahal. Sebaliknya, kami ingin menawarkan pelayan yang pantas dan berpatutan tanpa tapak dewasa.

IP yang diharamkan

Laman web dewasa biasanya disekat. Memandangkan kebanyakan akaun kongsi kami turut berkongsi alamat IP dan/atau julat IP disekat, semua pengguna lain pada pelayan atau julat rangkaian itu akan terjejas.

Persatuan

Sesetengah orang tidak mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan kandungan dewasa kerana kepercayaan dan pendapat peribadi mereka. Alamat IP sering dikongsi antara berbilang pelayan; oleh itu, orang lebih suka pelayan tanpa kandungan dewasa.

Pelayan Peribadi Maya (VPS), Dedicated dan Colocation
Oleh kerana kami boleh membaca IP dan menyerahkannya kepada pemilik akaun ini, kami membenarkan pelanggan kami yang berdedikasi dan dihoskan untuk mempunyai kandungan dewasa pada pelayan mereka. Semua Syarat Perkhidmatan dan Polisi Penggunaan Boleh Diterima kami terpakai, termasuk tetapi tidak terhad kepada:
   – UCE/spam: Tapak web dewasa cenderung menggunakan UCE/spam sebagai sumber pemasaran. Sila semak dasar spam kami sebelum mempertimbangkan untuk menggunakan perkhidmatan profil dewasa kami. Kami mempunyai toleransi sifar untuk spam.
   – Kandungan Haram: Kami tidak membenarkan sebarang aktiviti haram di rangkaian kami, termasuk tetapi tidak terhad kepada eksploitasi kanak-kanak bawah umur.

Penyalahgunaan sumber pelayan yang dikongsi

CGI, PHP dan bahasa pengaturcaraan lain boleh digunakan pada Pelayan Maya Rangkaian Penyelesaian PKM, antara proses lain. Program intensif sumber boleh dihoskan pada pelayan ini; walau bagaimanapun, kebanyakan program ini boleh dianggap sebagai penyalahgunaan sumber jika ia menghalang prestasi atau kebolehpercayaan untuk pelanggan lain pada pelayan kongsi. Oleh kerana sumber boleh dihadkan pada Pelayan Maya — dan kerana pelayan mesti mengehoskan berbilang akaun — kami mengehadkan jumlah masa CPU, cakera IO, memori, ruang cakera dan akses pangkalan data yang boleh digunakan oleh mana-mana akaun. Berkongsi pelayan bermakna kita semua perlu berkongsi sumber. Jika seorang pengguna memenuhi pelayan lebih daripada yang lain, kami mengesyorkan melihat ke dalam VPS, pelayan khusus atau dikolokasikan.

Apakah yang dianggap oleh Rangkaian Penyelesaian PKM sebagai “PENYALAHGUNAAN Sumber Sistem”?
Mana-mana tapak web yang trafik, program dan/atau prosesnya menggunakan sumber sistem yang berlebihan. Lebihan ditakrifkan sebagai sebarang jumlah yang menyebabkan penurunan ketara dalam prestasi pelayan. Rangkaian Exabyte adalah satu-satunya penentu kemerosotan prestasi pelayan.
Walaupun rancangan Penjual Semula Volume kami menawarkan ruang storan dan ketersediaan lebar jalur yang lebih besar, akaun ini direka bentuk untuk tapak web kecil hingga sederhana dan beban trafik. Akaun BR tidak sesuai untuk tapak web yang besar, sibuk, intensif sumber dan akan diharamkan jika didapati menjejaskan prestasi pelayan. Tapak yang besar dan sarat, terutamanya yang menggunakan pangkalan data, selalunya memerlukan penyelesaian khusus kerana penggunaan sumber. Pilihan VPS dan pelayan khusus kami lebih sesuai untuk jenis tapak web ini kerana ia tidak menjejaskan pengguna lain.

Contohnya termasuk tetapi tidak terhad kepada:
    1. Forum dikuasakan oleh pangkalan data fail rata
      Rangkaian Penyelesaian PKM tidak membenarkan penggunaan papan buletin UBB atau YABB kerana penggunaan fail rata dan bukannya pangkalan data. Menggunakan papan ini untuk forum besar atau sangat aktif akan mengakibatkan prestasi sistem yang lemah dan tidak dibenarkan dalam persekitaran pelayan kongsi kami. Rangkaian Penyelesaian PKM mengesyorkan menggunakan VBulletin atau phpBB sebagai alternatif yang lebih cekap, dipacu pangkalan data kepada papan buletin ini. Tapak yang sibuk dengan forum dan pangkalan data yang besar tidak sesuai untuk persekitaran pelayan kongsi.
    2. Proses berjalan di latar belakang
      Daemon, termasuk tetapi tidak terhad kepada bot IRC, Eggdrop, BitchX, XiRCON, tapak warez dan sebarang program lain yang mengganggu operasi pelayan biasa, secara amnya dilarang pada pelayan web PKM Solutions.
    3. Cron Jobs
      Kami membolehkan pelanggan menyediakan tugas cron untuk menjalankan fungsi rutin secara automatik. Menjalankan beberapa proses automatik menggunakan banyak sumber pelayan disebabkan oleh kesan pada pelayan, dalam kes ini, juruteknik kami boleh melumpuhkan kerja cron.
    4. Senarai mel
      Rangkaian kami mempunyai dasar penggunaan/spam yang ketat, tetapi kami membenarkan penggunaan senarai mel dalam dasar spam kami. Walau bagaimanapun, menghantar beribu-ribu e-mel daripada pelayan tertentu boleh merendahkan prestasi pelayan. Oleh itu, kami mengehadkan bilangan e-mel yang dibenarkan pada pelayan maya yang dikongsi (termasuk pelayan penjual semula pukal) kepada 1000 e-mel sehari, 300 e-mel sejam dan 30 e-mel sesaat.
    5. Saiz maksimum lampiran e-mel
      Saiz e-mel maksimum yang kami benarkan pada pelayan mel pengehosan kongsi kami (termasuk badan e-mel, pengepala, lampiran, dll.) ialah 50MB setiap e-mel.
    6. Saiz pangkalan data MySQL maksimum
      Kami membenarkan pangkalan data MySQL tanpa had, tetapi untuk kestabilan pelayan, anda mesti cuba memastikannya seoptimum mungkin, dengan kurang daripada 3000 jadual setiap pangkalan data atau kurang daripada 5000 jumlah jadual digabungkan untuk semua pangkalan data bagi setiap akaun pengehosan, dan jumlah saiz Kurang daripada 5 GB , gabungan semua pangkalan data bagi setiap akaun, yang mana lebih rendah.
    7. Simpanan arkib atau sandaran
      Akaun pengehosan kongsi tidak dibenarkan sebagai peranti sandaran/storan. Ini termasuk, tetapi tidak terhad kepada, video, foto, muzik, ISO, fail elektronik yang diarkibkan, fail log.
    8. Skrip yang tersedia
      Malangnya, banyak skrip yang biasa digunakan boleh dieksploitasi untuk memberi pengguna yang tidak dibenarkan akses kepada sistem kami. Jadi kita kadang-kadang perlu melumpuhkan dan oleh itu melumpuhkan skrip ini. Anda boleh melihat eksploitasi terkini pada halaman Skrip Larangan kami.
    9. Aplikasi perkongsian fail peer-to-peer
        – Kongsi cepat (quick share)
        – fast leech
    10. Jenis lain
      Skrip intensif sumber lain (bergantung pada trafik) termasuk tetapi tidak terhad kepada:
      1. gelung iklan

Aplikasi lain yang dilarang pada pelayan maya kami termasuk:
– Enjin carian luar tapak
– tapak popular
– pengehosan imej
– Skrip proksi/anonymizer
– Perisian cetak rompak/Warez
– Laman web AutoSurf/PTC/PTS/PPC
– skrip dump/cermin fail (serupa dengan rapidshare)
– Penstriman audio komersial (berbilang aliran)
– Laman web yang mempromosikan aktiviti haram
– Forum dan/atau laman web yang mengedar atau memaut ke kandungan warez/cetak rompak/haram
– Perkhidmatan “Tracker” untuk pelanggan “BitTorrent”.
– Skrip log masuk jauh
– Pelayan ahli gabungan
– Ladang Pengoptimuman Enjin Carian (SEO).
– topi hitam SEO
– Indeks Spam
– laman web pengikis
– sembang langsung
– pondok telefon
– Kotak sembang dan program sembang berasaskan web lain

Mengapakah Rangkaian Penyelesaian PKM mempunyai dasar ini?

Pelayan Maya Dikongsi memerlukan layanan yang sama untuk semua pengguna. Untuk memastikan keadilan, Rangkaian Penyelesaian PKM tidak boleh membenarkan satu akaun menghabiskan semua sumber mesin kongsi. Sebaliknya, banyak akaun diletakkan pada satu mesin; ini dirujuk sebagai ‘pelayan maya kongsi.’ Satu atau lebih pelanggan yang menggunakan pelayan secara berlebihan boleh menyebabkan kelembapan yang melampau dalam pelayan. Ini menjejaskan SSH, laman web, FTP dan banyak lagi pada mesin. Jika CPU, cakera I/O dan penggunaan memori menjadi terlalu tinggi, semua tapak web yang dihoskan akan mengembalikan ralat dan tidak boleh diakses.

 

Apa yang berlaku jika saya melanggar dasar ini

Mana-mana akaun yang menggunakan sumber sistem yang berlebihan akan menerima makluman e-mel daripada Rangkaian Penyelesaian PKM. Amaran ini memberitahu anda bahawa tapak menggunakan terlalu banyak sumber sistem. Rangkaian Penyelesaian PKM menawarkan pilihan untuk mengurangkan penggunaan dan/atau meningkatkan akaun anda. Jika keadaan serius, kami boleh menggantung akaun atau operasi dengan serta-merta untuk memulihkan prestasi pelayan ke tahap yang boleh diterima. Jika boleh, notis 24 jam akan diberikan.

AKTIVITI HARAM

pelanggaran harta intelek

Terlibat dalam aktiviti yang melanggar atau menyalahgunakan hak harta intelek orang lain, termasuk hak cipta, tanda dagangan, tanda perkhidmatan, rahsia dagangan, cetak rompak dan paten yang dimiliki oleh mana-mana individu, syarikat atau organisasi lain. Juga terlibat dalam aktiviti yang melanggar privasi, publisiti atau hak peribadi orang lain yang lain. Penyelesaian PKM dikehendaki oleh undang-undang untuk mengalih keluar atau melumpuhkan akses kepada Kandungan Pelanggan apabila menerima notis pelanggaran hak cipta yang sesuai. Ia juga merupakan dasar Penyelesaian PKM untuk menamatkan keistimewaan pelanggan yang berulang kali melanggar undang-undang hak cipta. Untuk maklumat lanjut, sila lihat Dasar Pelanggaran Hak Cipta kami.

Akses Tidak Sah atau Tanpa Kebenaran kepada Komputer atau Rangkaian Lain

Akses yang tidak sah atau tidak dibenarkan kepada komputer, akaun atau rangkaian pihak lain, atau percubaan untuk menembusi langkah keselamatan sistem orang lain (biasanya dikenali sebagai “penggodaman”). Selain itu, sebarang aktiviti yang boleh digunakan sebagai pelopor kepada percubaan pencerobohan sistem (cth, pengimbasan port, pengimbasan senyap atau aktiviti pengumpulan risikan lain).

Penempaan Tajuk

Memalsukan atau memutarbelitkan semua atau sebahagian daripada pengepala mesej untuk menyamarkan pemula mesej.

Pelanggaran Kawalan Eksport

Eksport perisian penyulitan di luar Amerika Syarikat melalui Internet atau cara lain.

Aktiviti Haram Lain
Terlibat dalam sebarang aktiviti yang dianggap menyalahi undang-undang, termasuk meminta, mengedar atau menawarkan skim Ponzi, skim piramid, penipuan kad kredit dan perisian cetak rompak.

SKRIP HARAM

Produk ini dimaksudkan untuk pelanggan dalam sektor VPS, colocation, penjual semula pukal dan pengehosan kongsi.

Banyak perkara yang berfaedah boleh digunakan untuk tujuan yang tidak baik. Skrip selalunya mempunyai kelemahan yang membenarkan akses tanpa kebenaran kepada komputer yang sedang mereka jalankan. Sesetengah skrip memerlukan lebih banyak sumber daripada persekitaran pengehosan kongsi yang diperuntukkan.

Rangkaian Penyelesaian PKM dan pelayannya perlu dilindungi daripada skrip dan alatan lain yang biasa digunakan. Mengambil tindakan yang menyusahkan pelanggan yang baik akan membantu melakukannya. Ini kerana skrip atau alatan lain boleh menjadi mudah terjejas atau terlalu menggunakan sumber pelayan, yang akan memberi kesan kepada pengguna lain. Akibatnya, kami mungkin perlu melumpuhkan skrip atau alatan lain yang dipasang oleh pelanggan pada rangkaian Rangkaian Penyelesaian PKM.

Kami akan memberitahu pelanggan kami sebelum menggunakan sebarang skrip pada akaun mereka. Selain itu, kami akan mengemas kini halaman ini dengan mana-mana skrip yang digunakan pada pelayan dan rangkaian kongsi kami.

Senarai ini termasuk nama program dan skrip, sebab ia diharamkan, siapa yang mengharamkannya dan pelayan yang mana ia diharamkan. Apabila boleh, alternatif kepada program dan skrip ini disediakan untuk pelanggan.

PELANGGARAN HAK CIPTA / HARTA INTELEK

Sebarang tindakan yang melanggar hak harta intelek seseorang adalah menyalahi undang-undang. Ini termasuk tetapi tidak terhad kepada melanggar hak cipta, paten, tanda dagangan, rahsia dagangan dan cetak rompak perisian. Selain itu, tindakan yang melanggar privasi atau perhubungan awam boleh dianggap menyalahi undang-undang. Penyelesaian PKM memerlukan notis pelanggaran hak cipta yang betul sebelum mengalih keluar sebarang kandungan pelanggan. Selain itu, syarikat akan menamatkan keistimewaan untuk pelanggan yang didapati melakukan pelanggaran berulang undang-undang hak cipta.

PELBAGAI DAN AKTIVITI LAIN

Aktiviti khusus lain yang melanggar Dasar Penggunaan Boleh Diterima kami termasuk:
 
Bahasa Fitnah atau Kesat

Gunakan Rangkaian Penyelesaian PKM sebagai cara untuk menyebarkan atau menyiarkan bahasa yang memfitnah, mengganggu, kesat atau mengancam. Sebarang kandungan yang mendiskriminasi berdasarkan jantina, bangsa, umur dan/atau menggalakkan kebencian atau keganasan adalah dilarang.

Penyiaran Kumpulan Usenet yang melanggar TOS kami

PKM Solutions berhak untuk tidak menerima sebarang siaran kumpulan berita jika kami tahu bahawa kandungan kumpulan berita melanggar AUP.

Memudahkan Pelanggaran TOS kami
Mengiklankan, menghantar atau sebaliknya menyediakan sebarang perisian, program, produk atau perkhidmatan yang direka bentuk untuk melanggar AUP ini, termasuk cara untuk memudahkan sebarang spamming, ping, banjir, pengeboman, serangan penafian perkhidmatan dan perisian cetak rompak.

Aktiviti lain yang PKM Solutions anggap berbahaya
PKM Solutions menganggap sebarang aktiviti yang mereka tentukan untuk memudaratkan pelanggan, pekerja, operasi, reputasi atau hubungan pelanggan mereka sebagai menyalahi undang-undang.

Melupakan reputasi dan muhibah pihak ketiga memerlukan penglibatan dalam aktiviti yang anda percaya boleh dilakukan.
PKM Solutions mengingatkan pelanggan bahawa mereka bertanggungjawab untuk mematuhi dasar syarikat dan undang-undang yang terpakai. Pelanggan juga harus mengelak daripada terlibat dalam sebarang aktiviti berbahaya yang disenaraikan sebelum ini dalam penyata. Walau bagaimanapun, PKM Solutions tidak akan sentiasa memantau komunikasi mereka. Apabila syarikat menyedari aktiviti berbahaya berlaku, ia boleh mengambil sebarang tindakan yang difikirkan sesuai untuk menamatkannya. Ini boleh termasuk mengalih keluar data, menutup tapak web, memasang penyekat untuk menolak penghantaran yang menyinggung perasaan dan menafikan akses kepada internet.
Adalah penting untuk diingat bahawa internet tidak semestinya lebih atau kurang selamat daripada bentuk komunikasi lain. Kaedah seperti e-mel, faks dan suara melalui IP semuanya boleh dipintas dan dikompromi. Memandangkan fakta ini, PKM Solutions menggesa pelanggannya untuk menganggap bahawa semua komunikasi dalam talian adalah tidak selamat. Syarikat tidak boleh mengambil sebarang tanggungjawab untuk maklumat yang dihantar melalui kemudahan mereka.
PKM Solutions tidak akan memantau e-mel yang dihantar antara pelanggan mereka melainkan mereka dikehendaki oleh undang-undang, agensi kerajaan atau keselamatan awam. Walau bagaimanapun, mereka mungkin memantau perkhidmatan secara elektronik untuk memastikan ia berjalan dengan betul. Selain itu, PKM Solutions boleh mendedahkan maklumat — seperti butiran tentang pelanggan atau penghantaran — untuk mematuhi perintah mahkamah, sepina, waran, permintaan atau permintaan lain daripada badan kerajaan. PKM Solutions melaporkan bahawa mereka mungkin dilarang dari segi undang-undang daripada mendedahkan apabila mereka memberikan maklumat pelanggan kepada pihak ketiga. Mereka juga menyatakan bahawa mereka mungkin perlu mendedahkan maklumat atau data pelanggan yang diproses melalui rangkaian mereka sekiranya berlaku kecemasan. Ini mungkin untuk tujuan melindungi diri mereka atau orang lain daripada bahaya.
PKM Solutions berharap Polisi Penggunaan Boleh Diterima ini menjelaskan tanggungjawab kedua-dua syarikat dan pelanggannya sebagai ahli internet. Pelanggan dijangka mematuhi AUP ini, serta mana-mana undang-undang tempatan lain yang terpakai. Sesiapa yang menyedari pelanggaran AUP ini digalakkan untuk menghubungi jabatan penyalahgunaan PKM Solutions di legal@pkmsolutions.my.