PKM Solutions ialah penyedia perkhidmatan internet yang membantu orang ramai berkongsi data peribadi, awam dan komersial di web. Pelanggan dan pelawat pelanggannya juga boleh menggunakan perkhidmatan mereka. Internet dianggap sebagai platform percuma dan terbuka untuk berkongsi maklumat; namun, isu kepentingan bersaing boleh timbul. Apabila ini berlaku, PKM Solutions berhak untuk mengambil tindakan pencegahan atau pembetulan— walaupun mereka mengakui bahawa internet adalah tempat untuk perbincangan percuma. Untuk melindungi kepentingan ini, PKM Solutions membangunkan Dasar Penggunaan Boleh Diterima, atau AUP. Dokumen ini menambah syarat kontrak perkhidmatan setiap pelanggan dan menawarkan panduan kepada hak dan kewajipan mereka apabila menggunakan perkhidmatan PKM Solutions. Dasar Penggunaan Boleh Diterima PKM Solutions berubah dari semasa ke semasa. Pelanggan yang melawati laman web Penyelesaian PKM, www.pkmsolutions, selepas perubahan kepada AUP dibuat menerima syarat baharu yang ditambahkan pada AUP.
Walaupun tiada satu pihak pun mengawal internet, adalah penting untuk menyedari bahawa ramai orang bergantung pada maklumat yang diberikannya. Oleh sebab itu, semua orang harus berhati-hati apabila berkongsi kandungan di internet; sesiapa sahaja boleh berkongsi maklumat yang tidak tepat atau tidak jujur.
Mana-mana orang atau perniagaan yang menerbitkan maklumat melalui internet bertanggungjawab atas pelanggaran hak cipta, fitnah dan ucapan berbahaya yang lain dengan cara yang sama seperti pengarang lain. Ini termasuk PKM Solutions, sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan internet kepada pelanggannya. Sesiapa sahaja yang menyiarkan maklumat di web melanggar kontrak mereka dengan Penyelesaian PKM— serta polisinya — jika mereka terlibat dalam aktiviti yang dilarang. Ini termasuk:
Meliputi semua pelayan dan domain pada rangkaian termasuk Perkongsian Maya, Penjual Semula Pukal, VPS, Dedicated dan Colocation. Dasar ini tidak mempunyai sebarang had.
Dilindungi di bawah dasar ini adalah pelayan rangkaian kami, domain dan perkhidmatan lain seperti Perkongsian Maya, Penjual Semula Pukal, VPS dan Colocation.
Definisi UCE (Unsolicited Commercial E-mail), atau spam:
– Mesej e-mel pukal mengiklankan mana-mana tapak web atau alamat IP yang dimiliki oleh Rangkaian Penyelesaian PKM dianggap sebagai e-mel komersial yang tidak diminta.
– Rangkaian Penyelesaian PKM melarang pengiklanan untuk mana-mana URL atau alamat IP mereka dalam mana-mana kumpulan berita.
– Rangkaian Penyelesaian PKM membolehkan orang ramai membuat halaman web pada pelayan mereka yang boleh digunakan untuk menghantar spam. “Tapak hantu” ini dihoskan pada ISP dan boleh merujuk pelanggan kepada alamat IP dan domain yang dihoskan oleh Rangkaian Penyelesaian PKM.
– Adalah menyalahi undang-undang untuk mengiklan, menghantar atau menyediakan sebarang program, perisian, produk atau perkhidmatan yang boleh digunakan untuk menghantar spam.
– Menyamarkan asal usul sebenar mesej dengan memalsukan atau menyalahgambar bahagian pengepala mesej.
Rangkaian Penyelesaian PKM melarang penggunaan senarai mel pihak ketiga dan borang derma. Mereka juga melarang penggunaan sebarang bentuk lain yang menimbulkan risiko kepada rangkaian mereka. Lihat prinsip pengurusan senarai mel mereka untuk mengetahui cara mengurus senarai anda sendiri. Beberapa contoh borang terlarang termasuk:
1. Senarai selamat
2. Senarai mel yang dibeli / dijual
3. FFA
Kesan Spam:
Spam ialah amalan perniagaan yang melulu dan tidak adil yang diterima secara meluas di Internet.
Kesan kepada Rangkaian Penyelesaian PKM:
Spam berbahaya bukan sahaja kerana ia memberi kesan negatif kepada sikap pengguna terhadap Rangkaian Penyelesaian PKM, tetapi juga kerana ia membebankan rangkaian dan sumber Rangkaian Penyelesaian PKM.
Terdapat banyak kumpulan yang melaporkan dan menyekat rangkaian yang menghantar spam. Jika pelayan kami atau pelayan pelanggan kami menjana spam, rangkaian kami mungkin disekat, yang akan menjejaskan pengguna lain dan membahayakan rangkaian kami.
Pembekal kami:
Kerana ini tidak diminta, pengguna yang menerima spam sering marah dan menghantar aduan kepada penyedia huluan kami. Ini menimbulkan kemarahan pembekal kami, yang membenci spam atas sebab yang sama seperti Rangkaian Penyelesaian PKM – ia mewujudkan sikap pengguna negatif dan menghabiskan sumber. Kami berusaha untuk mengekalkan hubungan perniagaan yang bermanfaat dalam komuniti dalam talian dan pastinya tidak membenarkan amalan yang mengancam hubungan tersebut.
Akibat/penalti untuk spam:
Mana-mana akaun yang melanggar dasar ini akan ditamatkan oleh Rangkaian Penyelesaian PKM tanpa amaran. Dengan menggunakan perkhidmatan Rangkaian Penyelesaian PKM, anda bersetuju dan memahami dasar ini.
Rangkaian Penyelesaian PKM membenarkan syarikat mengemukakan aduan tentang e-mel spam. Mana-mana syarikat yang memilih untuk melakukan ini akan dikenakan bayaran $25, yang akan dicaj kepada pemilik domain atau pemilik pelayan mereka. Selain itu, penyedia pengehosan dan pelanggan colocation boleh menurunkan caj ini kepada pelanggan mereka. Caj ini tidak boleh dikembalikan dan akan dibilkan apabila aduan dikemukakan.
E-mel yang berkaitan dengan pelayan atau akaun datang daripada tanggungjawab penjual, penyewa dan pelanggan yang dikolokasikan. Orang ini juga penting untuk mematuhi dasar kami.
Rangkaian Penyelesaian PKM mempunyai kuasa penuh untuk menentukan perkara yang mereka anggap sebagai spam, e-mel komersial yang tidak diminta, e-mel pukal atau pengeboman mel. Mereka juga boleh memutuskan sama ada penerima adalah daripada senarai e-mel “ikut serta” berdasarkan semua bukti yang ada.
Mengekalkan pengurusan senarai mel yang betul adalah soal amalan terbaik Internet. Untuk mengelakkan penyalahgunaan e-mel, sesiapa yang menghantar e-mel daripada pelayan Rangkaian Penyelesaian PKM hendaklah mematuhi garis panduan berikut.
Asas-asas Mencegah Penyalahgunaan Pengurusan Senarai Mel
Senarai mel ialah alat untuk menyampaikan maklumat yang disasarkan kepada khalayak yang berminat dan menerima. Oleh itu, senarai mel telah berjaya digunakan sebagai alat pemasaran langsung yang cekap.
Malangnya, sesetengah pemasar menyalahgunakan senarai mel kerana mereka tidak memahami konvensyen Internet dan peraturan forum tentang e-mel. Yang lain gagal mengambil langkah berjaga-jaga yang munasabah untuk mengelakkan penyalahgunaan senarai yang mereka kekalkan.
Apakah yang dianggap oleh Penyelesaian PKM sebagai “Bahan Dewasa”?
Mana-mana tapak yang memperoleh sebahagian atau semua hasil daripada kandungan dewasanya.
Foto atau video yang menunjukkan kebogelan hadapan lelaki atau perempuan untuk tujuan bukan saintifik atau bukan artistik.
Pautan ke tapak web dewasa, termasuk tetapi tidak terhad kepada tapak web yang melanggar garis panduan ini.
Tapak dengan forum perbincangan dan berkongsi maklumat yang bersifat “dewasa”.
Tapak yang menjual atau mempromosikan bahan “dewasa”, termasuk tetapi tidak terhad kepada mainan dewasa.
PKM Solutions berhak untuk menentukan perkara yang dianggap “dewasa”, “dewasa”, “eksplisit secara seksual” atau “berkaitan secara seksual”. Jika anda tidak pasti sama ada tapak anda diluluskan sebelum membuat pesanan, sila maklumkan kepada kami. Sila e-mel sales@pkmsolutions.my untuk menyemak kandungan dan/atau tapak web anda.
Banyak pelayan boleh berkongsi pelayan maya tunggal; ini dipanggil persekitaran yang dikongsi. Banyak tapak dewasa mendapat lebih banyak trafik daripada 100 tapak web standard; malah ada yang mendapat lebih daripada 100 kali ganda purata trafik laman web. Dengan begitu banyak sumber yang digunakan, pelayan kami akan sangat ketinggalan jika kami membenarkan tapak ini berada di atasnya. Oleh sebab itu, kami mengehadkan tapak mana yang boleh dihoskan pada pelayan kami. Kami tidak membenarkan tapak web dewasa pada pelayan kami kerana ia memerlukan peningkatan kos. Ini akan memperlahankan lebar jalur dan menjadikan perkhidmatan kami lebih mahal. Sebaliknya, kami ingin menawarkan pelayan yang pantas dan berpatutan tanpa tapak dewasa.
Laman web dewasa biasanya disekat. Memandangkan kebanyakan akaun kongsi kami turut berkongsi alamat IP dan/atau julat IP disekat, semua pengguna lain pada pelayan atau julat rangkaian itu akan terjejas.
Sesetengah orang tidak mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan kandungan dewasa kerana kepercayaan dan pendapat peribadi mereka. Alamat IP sering dikongsi antara berbilang pelayan; oleh itu, orang lebih suka pelayan tanpa kandungan dewasa.
CGI, PHP dan bahasa pengaturcaraan lain boleh digunakan pada Pelayan Maya Rangkaian Penyelesaian PKM, antara proses lain. Program intensif sumber boleh dihoskan pada pelayan ini; walau bagaimanapun, kebanyakan program ini boleh dianggap sebagai penyalahgunaan sumber jika ia menghalang prestasi atau kebolehpercayaan untuk pelanggan lain pada pelayan kongsi. Oleh kerana sumber boleh dihadkan pada Pelayan Maya — dan kerana pelayan mesti mengehoskan berbilang akaun — kami mengehadkan jumlah masa CPU, cakera IO, memori, ruang cakera dan akses pangkalan data yang boleh digunakan oleh mana-mana akaun. Berkongsi pelayan bermakna kita semua perlu berkongsi sumber. Jika seorang pengguna memenuhi pelayan lebih daripada yang lain, kami mengesyorkan melihat ke dalam VPS, pelayan khusus atau dikolokasikan.
Aplikasi lain yang dilarang pada pelayan maya kami termasuk:
– Enjin carian luar tapak
– tapak popular
– pengehosan imej
– Skrip proksi/anonymizer
– Perisian cetak rompak/Warez
– Laman web AutoSurf/PTC/PTS/PPC
– skrip dump/cermin fail (serupa dengan rapidshare)
– Penstriman audio komersial (berbilang aliran)
– Laman web yang mempromosikan aktiviti haram
– Forum dan/atau laman web yang mengedar atau memaut ke kandungan warez/cetak rompak/haram
– Perkhidmatan “Tracker” untuk pelanggan “BitTorrent”.
– Skrip log masuk jauh
– Pelayan ahli gabungan
– Ladang Pengoptimuman Enjin Carian (SEO).
– topi hitam SEO
– Indeks Spam
– laman web pengikis
– sembang langsung
– pondok telefon
– Kotak sembang dan program sembang berasaskan web lain
Mengapakah Rangkaian Penyelesaian PKM mempunyai dasar ini?
Apa yang berlaku jika saya melanggar dasar ini
Terlibat dalam aktiviti yang melanggar atau menyalahgunakan hak harta intelek orang lain, termasuk hak cipta, tanda dagangan, tanda perkhidmatan, rahsia dagangan, cetak rompak dan paten yang dimiliki oleh mana-mana individu, syarikat atau organisasi lain. Juga terlibat dalam aktiviti yang melanggar privasi, publisiti atau hak peribadi orang lain yang lain. Penyelesaian PKM dikehendaki oleh undang-undang untuk mengalih keluar atau melumpuhkan akses kepada Kandungan Pelanggan apabila menerima notis pelanggaran hak cipta yang sesuai. Ia juga merupakan dasar Penyelesaian PKM untuk menamatkan keistimewaan pelanggan yang berulang kali melanggar undang-undang hak cipta. Untuk maklumat lanjut, sila lihat Dasar Pelanggaran Hak Cipta kami.
Akses yang tidak sah atau tidak dibenarkan kepada komputer, akaun atau rangkaian pihak lain, atau percubaan untuk menembusi langkah keselamatan sistem orang lain (biasanya dikenali sebagai “penggodaman”). Selain itu, sebarang aktiviti yang boleh digunakan sebagai pelopor kepada percubaan pencerobohan sistem (cth, pengimbasan port, pengimbasan senyap atau aktiviti pengumpulan risikan lain).
Memalsukan atau memutarbelitkan semua atau sebahagian daripada pengepala mesej untuk menyamarkan pemula mesej.
Eksport perisian penyulitan di luar Amerika Syarikat melalui Internet atau cara lain.
Produk ini dimaksudkan untuk pelanggan dalam sektor VPS, colocation, penjual semula pukal dan pengehosan kongsi.
Banyak perkara yang berfaedah boleh digunakan untuk tujuan yang tidak baik. Skrip selalunya mempunyai kelemahan yang membenarkan akses tanpa kebenaran kepada komputer yang sedang mereka jalankan. Sesetengah skrip memerlukan lebih banyak sumber daripada persekitaran pengehosan kongsi yang diperuntukkan.
Rangkaian Penyelesaian PKM dan pelayannya perlu dilindungi daripada skrip dan alatan lain yang biasa digunakan. Mengambil tindakan yang menyusahkan pelanggan yang baik akan membantu melakukannya. Ini kerana skrip atau alatan lain boleh menjadi mudah terjejas atau terlalu menggunakan sumber pelayan, yang akan memberi kesan kepada pengguna lain. Akibatnya, kami mungkin perlu melumpuhkan skrip atau alatan lain yang dipasang oleh pelanggan pada rangkaian Rangkaian Penyelesaian PKM.
Kami akan memberitahu pelanggan kami sebelum menggunakan sebarang skrip pada akaun mereka. Selain itu, kami akan mengemas kini halaman ini dengan mana-mana skrip yang digunakan pada pelayan dan rangkaian kongsi kami.
Senarai ini termasuk nama program dan skrip, sebab ia diharamkan, siapa yang mengharamkannya dan pelayan yang mana ia diharamkan. Apabila boleh, alternatif kepada program dan skrip ini disediakan untuk pelanggan.
Sebarang tindakan yang melanggar hak harta intelek seseorang adalah menyalahi undang-undang. Ini termasuk tetapi tidak terhad kepada melanggar hak cipta, paten, tanda dagangan, rahsia dagangan dan cetak rompak perisian. Selain itu, tindakan yang melanggar privasi atau perhubungan awam boleh dianggap menyalahi undang-undang. Penyelesaian PKM memerlukan notis pelanggaran hak cipta yang betul sebelum mengalih keluar sebarang kandungan pelanggan. Selain itu, syarikat akan menamatkan keistimewaan untuk pelanggan yang didapati melakukan pelanggaran berulang undang-undang hak cipta.
Gunakan Rangkaian Penyelesaian PKM sebagai cara untuk menyebarkan atau menyiarkan bahasa yang memfitnah, mengganggu, kesat atau mengancam. Sebarang kandungan yang mendiskriminasi berdasarkan jantina, bangsa, umur dan/atau menggalakkan kebencian atau keganasan adalah dilarang.
PKM Solutions berhak untuk tidak menerima sebarang siaran kumpulan berita jika kami tahu bahawa kandungan kumpulan berita melanggar AUP.
Memudahkan Pelanggaran TOS kami
Mengiklankan, menghantar atau sebaliknya menyediakan sebarang perisian, program, produk atau perkhidmatan yang direka bentuk untuk melanggar AUP ini, termasuk cara untuk memudahkan sebarang spamming, ping, banjir, pengeboman, serangan penafian perkhidmatan dan perisian cetak rompak.
Aktiviti lain yang PKM Solutions anggap berbahaya
PKM Solutions menganggap sebarang aktiviti yang mereka tentukan untuk memudaratkan pelanggan, pekerja, operasi, reputasi atau hubungan pelanggan mereka sebagai menyalahi undang-undang.
Melupakan reputasi dan muhibah pihak ketiga memerlukan penglibatan dalam aktiviti yang anda percaya boleh dilakukan.
PKM Solutions mengingatkan pelanggan bahawa mereka bertanggungjawab untuk mematuhi dasar syarikat dan undang-undang yang terpakai. Pelanggan juga harus mengelak daripada terlibat dalam sebarang aktiviti berbahaya yang disenaraikan sebelum ini dalam penyata. Walau bagaimanapun, PKM Solutions tidak akan sentiasa memantau komunikasi mereka. Apabila syarikat menyedari aktiviti berbahaya berlaku, ia boleh mengambil sebarang tindakan yang difikirkan sesuai untuk menamatkannya. Ini boleh termasuk mengalih keluar data, menutup tapak web, memasang penyekat untuk menolak penghantaran yang menyinggung perasaan dan menafikan akses kepada internet.
Adalah penting untuk diingat bahawa internet tidak semestinya lebih atau kurang selamat daripada bentuk komunikasi lain. Kaedah seperti e-mel, faks dan suara melalui IP semuanya boleh dipintas dan dikompromi. Memandangkan fakta ini, PKM Solutions menggesa pelanggannya untuk menganggap bahawa semua komunikasi dalam talian adalah tidak selamat. Syarikat tidak boleh mengambil sebarang tanggungjawab untuk maklumat yang dihantar melalui kemudahan mereka.
PKM Solutions tidak akan memantau e-mel yang dihantar antara pelanggan mereka melainkan mereka dikehendaki oleh undang-undang, agensi kerajaan atau keselamatan awam. Walau bagaimanapun, mereka mungkin memantau perkhidmatan secara elektronik untuk memastikan ia berjalan dengan betul. Selain itu, PKM Solutions boleh mendedahkan maklumat — seperti butiran tentang pelanggan atau penghantaran — untuk mematuhi perintah mahkamah, sepina, waran, permintaan atau permintaan lain daripada badan kerajaan. PKM Solutions melaporkan bahawa mereka mungkin dilarang dari segi undang-undang daripada mendedahkan apabila mereka memberikan maklumat pelanggan kepada pihak ketiga. Mereka juga menyatakan bahawa mereka mungkin perlu mendedahkan maklumat atau data pelanggan yang diproses melalui rangkaian mereka sekiranya berlaku kecemasan. Ini mungkin untuk tujuan melindungi diri mereka atau orang lain daripada bahaya.
PKM Solutions berharap Polisi Penggunaan Boleh Diterima ini menjelaskan tanggungjawab kedua-dua syarikat dan pelanggannya sebagai ahli internet. Pelanggan dijangka mematuhi AUP ini, serta mana-mana undang-undang tempatan lain yang terpakai. Sesiapa yang menyedari pelanggaran AUP ini digalakkan untuk menghubungi jabatan penyalahgunaan PKM Solutions di legal@pkmsolutions.my.
Know where to find us? Let's take a look and get in touch !
New Jersey
South wales
Petersburg
Haiti
Gerogiya
Copyright © 2008 – 2023 PKM Solutiions. (KT0298656-X)